turbonaprawa.pl - centrum regeneracji - autoryzowany serwis - 250 lokalizacji w całej Polsce

turbonaprawa.pl - centrum regeneracji - autoryzowany serwis

250 lokalizacji w całej Polsce

turbonaprawa.pl / dpfteam.pl

to ogólnopolska firma posiadająca niemalże 250 punktów w Polsce, dzięki którym obsługa naszych klientów jest niezwykle sprawna. Jeżeli szukasz profesjonalnego serwisu, który naprawi Twoje urządzenie to dobrze trafiłeś !

Turbosprężarki Kraków

Filtry dpf, fap, scr, katalizatory Kraków

Zapraszamy firmy, osoby fizyczne i warsztaty z Krakowa do korzystania z usług naprawy/regeneracji turbin, sterowników turbin, filtrów dpf, fap, katalizatorów w autoryzowanym serwisie turbonaprawa.pl

Nasze urządzenia naprawiamy i sprzedajemy na terenie całej Europy jak również w Krakowie.

W turbonaprawa.pl otrzymasz:

-Najwyższej jakości części wykorzystywane przy regeneracji

-2 lata gwarancji bez limitu kilometrów na naprawę turbosprężarki czy filtra dpf

-Kompleksową naprawę z profesjonalną kalibracją

-Szybki czas realizacji

-Test turbosprężarki niemalże jak podczas produkcji przy wykorzystaniu turbo-test pro

-Jeśli prowadzisz warsztat w mieście Karków to ta oferta jest właśnie dla Ciebie a Twoi klienci dostaną wszelkie informacje na temat urządzenia wraz z wykresami, ustawieniem zmiennej geometrii, tzw. przepływu oraz 2 letnią gwarancją bez limitu kilometrów

Mapa Krakowa z punktami odbioru i dostaw turbosprężarek – turbonaprawa.pl

  • 31-214 Kraków – Mackiewicza 17
  • 30-683 Kraków – Nowosądecka 50
  • 31-416 Kraków – Dobrego Pasterza 50

Kraków (łac. Cracovia, niem. Krakau, jid. ‏קראָקע Kroke‎) – miasto na prawach powiatu położone w południowej Polsce nad Wisłą, drugie co do liczby mieszkańców[1] i powierzchni miasto kraju[1], formalna stolica Polski do 1795 r. i miasto koronacyjne oraz nekropolia królów Polski, od 1000 r. nieprzerwanie stolica diecezji krakowskiej (jednej z pięciu w ówczesnej Polsce), a od 1925 archidiecezji i metropolii. Lokowany przed 1228 rokiem, ponownie w 1257 r.[5]. Od odzyskania niepodległości w 1918 r. miasto wojewódzkie (od 1998 r. siedziba władz województwa małopolskiego), jest także centralnym ośrodkiem metropolitalnym aglomeracji krakowskiej i Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego. Kraków uznawany jest za stolicę historycznej Małopolski. Leży na obszarze Bramy Krakowskiej, Niecki Nidziańskiej i Pogórza Zachodniobeskidzkiego.

W Krakowie są główne siedziby m.in.: Polskiej Akademii Umiejętności, Narodowego Centrum Nauki, Instytutu Nafty i Gazu – Państwowego Instytutu Badawczego, Instytutu Zootechniki – Państwowego Instytutu Badawczego, Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury[6], dowództwa Sił Specjalnych RP będącego jednocześnie jednym z kilku dowództw sił specjalnych NATO[7][8], Centrum Operacji Lądowych – Dowództwa Komponentu Lądowego[9], Polskiego Związku Narciarskiego[10], Operacyjno-Strategiczne Dowództwo Unii Europejskiej[11], Centrum Eksperckiego Kontrwywiadu NATO[12], Narodowe Centrum Radioterapii Hadronowej[13], Centralnego Ośrodka Turystyki Górskiej[14].

W mieście działają placówki kulturalne o znaczeniu i statusie narodowym, m.in. Narodowy Stary Teatr, Muzeum Narodowe, Panteon Narodowy[15], Archiwum Narodowe[16], Biblioteka Jagiellońska, Instytut Książki[17], Instytut Literatury[18], Centrum Operacji Specjalnych[19], Narodowe Centrum Rugby[20].

Miasto na prawach powiatu pełni funkcję centrum administracyjnego, kulturalnego, edukacyjnego, naukowego, gospodarczego, usługowego i turystycznego. Kraków jest drugim co do wielkości, po Warszawie, rynkiem nowoczesnej powierzchni biurowej[21] (ponad milion metrów kwadratowych powierzchni biurowej)[22], a także jednym z kluczowych węzłów kolejowych w Polsce. Dane z wikipedia https://pl.wikipedia.org/wiki/Krak%C3%B3w

Turbosprężarka – jak działa i jak się z nią obchodzić?
(źródło: https://moto.pl/Porady/1,115894,8608215,turbosprezarka-jak-dziala-i-jak-sie-z-nia-obchodzic.html)

Coraz więcej silników niezależnie od liczby cylindrów i pojemności wyposaża się w doładowanie. Wciąż najpopularniejszą jego formą jest zastosowanie turbosprężarki. Czym dokładnie jest turbosprężarka,jak ją chronić i na co zwrócić uwagę kupując używany samochód z turbiną?

Turbosprężarka – przekrój

Współcześnie stosowane rozwiązania w zakresie produkcji silników umożliwiają wykorzystanie ich maksymalnej mocy przy zużyciu optymalnej ilości paliwa. Jednym ze sposobów na zwiększenie mocy silnika jest zamontowanie turbosprężarki. Ten coraz powszechniejszy mechanizm jest bardzo wydajny, ale wymaga specjalnej ochrony i eksploatacji.

O co tyle hałasu?

Turbosprężarka jest elementem silnika, który powstał w wyniku wielu lat pracy nad poszukiwaniem kompromisu pomiędzy zwiększeniem mocy silnika a obniżeniem jego wagi i zmniejszeniem zużycia paliwa. Jego konstrukcja pozwala na zwiększenie ciśnienia powietrza wpadającego do silnika przez wykorzystanie energii wydalanych spalin.

Jak działa turbosprężarka?

W skład tego mechanizmu wchodzą dwie kluczowe części – turbina i sprężarka zamontowane na jednej osi. Gazy wylotowe skierowane na turbinę napędzają równocześnie wirnik sprężarki, która wtłacza do cylindra większą ilość powietrza. Dzięki temu do każdego cylindra trafia większa ilość tlenu, umożliwiając spalenie w tej samej objętości komory znacznie większej ilości paliwa, co z kolei przekłada się na wzrost mocy silnika.

W jakich samochodach i po co jest montowana?

Pierwotnie turbosprężarki montowano w samochodach sportowych, by zwiększyć moc silnika bez konieczności zwiększania masy pojazdu. A jak wiadomo, im samochód lżejszy tym szybszy.

W przypadku wykorzystania turbosprężarki w samochodach osobowych bez sportowego charakteru producenci bardziej kierują się kwestiami ekonomii i ekologii niż osiągów. To dlatego, że mechanizm pozwala na obniżenie zużycia paliwa. Podobnie jest w przypadku Diesli, gdzie powszechne stało się stosowanie turbodoładowania. Silniki Diesla ze względu na swoją konstrukcję mają mniejszą wydajność, więc aby osiągnąć moc porównywalną z silnikiem benzynowym o tej samej pojemności musiałyby być znacznie większe i cięższe. To wpłynęłoby znacząco na wzrost spalania i zwiększenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

Turbosprężarka wymaga ochrony

Turbosprężarka jest bardzo skomplikowanym mechanizmem narażonym na działanie ogromnych sił i bardzo wysoką temperaturę. Wirnik turbiny kręci się z prędkościami dochodzącymi do 200 000 obr/min, a w silnikach benzynowych przepływające spaliny osiągają temperaturę około 900°C. Tak ekstremalne warunki pracy wymagają stosowania odpowiednich środków smarnych. Należy zatem bezwzględnie przestrzegać zaleceń producenta odnośnie rodzaju i klasy lepkości oleju stosowanego w silniku.

Odpowiednie smarowanie to gwarancja sprawności turbosprężarki, należy jednak pamiętać o kilku wskazówkach, które zapewnią olejowi odpowiednie warunki pracy w silniku.

Jak dbać o silnik wyposażony w turbosprężarkę:

– Używać tylko olejów najwyższej jakości

– Po uruchomieniu silnika należy chwilę rozgrzać go na biegu jałowym, aby olej silnikowy dotarł w każdy jego zakątek, a w szczególności do turbiny

– Chcąc cieszyć się wieloletnią sprawnością turbiny nie wolno nagle gasić rozpędzonego do wysokich obrotów silnika. Przed wyłączeniem silnika, szczególnie po długiej lub dynamicznej jeździe, należy przez kilkanaście sekund wyhamować obroty turbiny pozostawiając silnik na biegu jałowym

– Regularna wymienia filtra powietrza zapobiegnie dostawaniu się z zassanym powietrzem pyłów do wnętrza silnika i turbiny

– Należy często sprawdzać poziom i stan oleju silnikowego, bo od jego kondycji i jakości zależy niezawodność i bezawaryjność pracy turbosprężarki – zanieczyszczenia w oleju lub jego niski poziom mogą doprowadzić do nieodwracalnych uszkodzeń turbiny lub zatarcia silnika.

Używany samochód z Turbosprężarką

Powszechne zastosowanie turbosprężarek w silnikach współczesnych samochodów powoduje, że decydując się na zakup używanego samochodu coraz częściej będziemy spotykali modele z doładowaniem. Na co zwrócić szczególna uwagę? Pierwszą oznaką, że z turbiną coś jest nie tak będzie duże zużycie oleju i spadek mocy. To jednak trudno zweryfikować podczas oględzin przed zakupem. Oględziny samej turbosprężarki także mogą nam co nieco powiedzieć. Drobne zabrudzenia olejem są normalne, ale jeśli obudowa jest całą zabrudzona olejem, lub „sterylnie” czysta, to już powinno wzbudzić nasze podejrzenia. Skutecznym sposobem na sprawdzenie stanu turbosprężarki jest pomiar ciśnienia doładowania wykonany w specjalistycznym warsztacie.

Jeśli kupimy samochód i okaże się, że turbina jest niesprawna to jeszcze nie koniec świata. W większości przypadków wystarczy regeneracja z wykorzystaniem nowych zestawów naprawczych. Koszt takiej regeneracji to ok. 700-1500 zł. Przy wyborze firmy zajmującej się przywracaniem turbin do życia powinniśmy zwrócić uwagę na opinie i okres gwarancji.

Niestety nie każda turbina nadaje się do regeneracji. Wtedy można kupić już regenerowaną lub nową. Nowa turbosprężarka w przypadku popularnych modeli samochodów to koszt rzędu 2-5 tys. zł, czasem i więcej.

Marcin Lewandowski,

źródło: Shell z (https://moto.pl/Porady/1,115894,8608215,turbosprezarka-jak-dziala-i-jak-sie-z-nia-obchodzic.html)

Kontakt z doradcą
693-789-100

LUB NAPISZ DO NAS W PONIŻSZYM FORMULARZU

Regeneracja turbosprężarki w mieście Kraków w cenie 599 zł brutto ​